Skip to main content
از صنعت مارکت های مولتی میلیاردی دنیا چه می دانید؟
08 Jun 2019 4:55 PM

از صنعت مارکت های مولتی میلیاردی دنیا چه می دانید؟

 

در ۲۹ ژوئن سال ۲۰۰۷، استیو جابز بمبی در جهان کوبید و یکی از دستگاه های بسیار پیشرفته در زمینه تکنولوژی تاریخ را به نمایش گذاشت: آیفون.
در طول سال های گذشته، اپل شهرت خود به عنوان یک رهبر پیشرو در نوآوری محصول را تثبیت کرده است. آی پد با ارائه آی تونز، مسیری برای جستجو، گوش سپردن و ذخیره موزیک با جایگزینی پخش CD و MP3 پلیر و ایجاد روش جدیدی برای مشتریان به منظور خرید موزیک فراهم کرده است. ایفون همچنان به شکستن مرزهای تکنولوژی ادامه می دهد: قدرت کامپیوتر را به دستگاهی که به راحتی در دست جا می گیرد تبدیل کرده است؛ وای فای و دسترسی اینترنت موبایل را ادغام کرده است؛ و این اجازه را به کاربر داده که تقریبا هر کس بتواند نرم افزارهایی که بر روی آن اجرا می شوند توسعه دهد و همگی این امکانات را در یک گوشی با طراحی زیبا ارائه کرده است.

اپلیکیشن-میلیاردی-اپل

اپل در ابتدا،‌ قدرت دسکتاپ کامپیوتر را در تلفن همراه جمع کرد. چرا؟ به این دلیل که بکارگیری تمام قدرت محاسباتی اجازه می دهد تا سیستم عامل قدرتمندی را اجرا کند.
بعدها، اپل مفهوم و ایده اپ استور را معرفی کرد. یک فروشگاه متمرکز که اپل مدیریت و توزیع تمامی برنامه های کامپیوتری موبایلِ ( که اپلیکیشن نامیده می شود) ایجاد شده توسط توسعه دهندگانِ سراسر جهان را در دست بگیرد. ایفون فقط تلفن همراه نبود: یک کامپیوتر همراه واقعی بود و توسعه دهندگان ترغیب شدند تا اپلیکیشن های خوبی برای آن ایجاد کنند.
سوما، آیفون یک معیار جدید برای سخت افزار تلفن همراه ایجاد کرد. نه تنها اپل صفحه کلید را در محصولات خود، بلکه کیبورد کهنه بلک بری را نیز به صفحه مجازی تغییر داد، بنابراین فضای بیشتری برای صفحه بزرگتر و برنامه های جذاب تر ایجاد شد. همچنین آیفون را با سنسورهایی نظیر GPS ( سیستم موقعیت یاب جهانی،‌ شما را راهنمایی می کند که در کجا قرار دارید)، یک مغناطیس سنج ( که شمال را نشان می دهد)، و شتاب سنج( برای تشخیص اینکه آیفون در حال حرکت به چه سمتی است) مجهز کردند.
از طریق ترکیب تمام این نوآوری ها، اپل توانست صنعت مولتی میلیاردی در جهان ایجاد کند.

لری پیج مدیر عامل گوگل، روند رشد آیفون را تماشا میکرد و متوجه شد که موبایل در حال تبدیل شدن به یک قدرت غالب است. از سال ۲۰۰۵ او با یک توسعه دهنده به نام اندی رابین در مورد پروژه نسبتا مخفی به نام اندروید صحبت می کرد که سیستم عامل جدیدی برای تلفن همراه است. پس از ملاقات های اندکی که میان پیج و رابین صورت گرفت، رابین آماده خرید شرکت فراموش شده گوگل و تزریق سرمایه گذاری های گسترده داخلی به این پروژه شد. رابین در سال ۲۰۰۵ به گوگل ملحق شد و  در چند سال گذشته اولین سیستم عامل اجرایی در اسمارت فون ها به نام اندروید را راه اندازی کرد.

اپلیکیشن-میلیاردی-اندروید
اندروید اکوسیستم کل اپل را نشان می دهد، اما با یک تفاوت کلیدی و در نهایت عظیم.
اندروید بر روی یک نرم افزار اپن سورس اجرا می شود. به این معنا که هر فرد در دنیا از یک توسعه دهنده فردی تا تمام تولید کننده های گوشی های هوشمند اجازه داشتند تا از نرم افزار اندروید استفاده کنند و آن را متناسب با اهداف خاص خود برنامه ریزی کنند. بنابراین سیستم عامل اندروید می تواند مورد استفاده همگان قرار بگیرد. اندروید برای گوشی های هوشمندی که توسط رقبایی از جمله سامسونگ و بلک بری تولید شده، بهینه سازی شده و با آن ها سازگار می شود. درحالیکه ios تنها بر روی سخت افزارهای ساخت اپل اجرا می شود.

در نتیجه این صنعت، فرصت بزرگی برای تلفن همراه و به ویژه اپلیکیشن های تلفن همراه ایجاد می کند.

 

درآمد میلیاردی از طریق گوشی های هوشمند

اشتراک های باورنکردنی اپلیکیشن ها، در حال حاضر برای همه بازیکنان در اکو سیستم تلفن همراه، درآمد میلیاردی ایجاد کرده است. قصد داریم در مقاله های ثروت همراه، مدل های کسب و کار موفق در زمینه اپلیکیشن های میلیاردی دنیا را بررسی کنیم. همانطور که سرعت نوآوری افزایش می یابد، فرصت های درآمد زایی نیز بیشتر می شود.

اولین و شناخته شده ترین جریان درآمد از فروش برنامه ها، از طریق فروشگاه برنامه ها ( اپ استور) پرداخت می شود، که تجارت بزرگی برای اپل و گوگل محسوب می شود. مارکت های اپل و گوگل واسطه دانلود ۹۰ درصد از ۱۰۲ میلیارد اپلیکیشن دانلود شده در سال ۲۰۱۳ هستند.

درآمد-میلیاردی-گوشی-هوشمند

درآمد جهانی اپ استور در سال ۲۰۱۳، ۶۲ میلیارد بود. اپل و گوگل ۳۰ درصد از این درآمد را به عنوان اپراتور های فروشگاه حفظ می کنند، به این معنی که اگر توسعه دهندگان اپ از مکانیزم های پرداخت داخلی برای اپلیکیشن های خود استفاده کنند، مجبور به پرداخت هزینه هایی برای این مارکت ها هستند. به یاد داشته باشید که این رقم فقط درآمد حاصل از دانلود های پریمیوم و پرداخت های درون برنامه ای را نشان می دهد؛ که تراکنش ها، اپلیکیشن هایی که مستقیما اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد می کنند را شامل نمی شود.
مارکت های اپلیکیشن به دلیل اینکه با مخاطبان بسیاری روبرو هستند، برای توسعه دهندگان بسیار محبوب هستند و برای کاربران، خرید واقعی با استفاده از کارت اعتباری که ضمیمه حساب اپ استور شده را آسان می کنند. خرید کاربران با پول واقعی به آسانی یک کلیک ساده برای توسعه دهندگان است. مالک اپ استور تمامی موارد مرتبط با حساب ها، پرداخت ها و هرگونه مشکل مرتبط با آن ها( از جمله کلاه برداری و تراکنش اصلاحی) را مدیریت می کند.

دومین کانال اصلی درآمد، خرید های درون برنامه ای است، که به موضوع محبوب رسانه ها تبدیل شده است به این دلیل که تعدادی از اپلیکیشن ها کودکان را بدون آگاهی از کاری که انجام می دهند برای خرج هزاران تومان از طریق اپلیکیشن ها گمراه می کنند. پرداخت های درون برنامه ای یک تکامل طبیعی از مدل پرداخت قبل از دانلود است. به طور موثر، اپ را به طور رایگان دانلود می کنید و سپس توسعه دهنده اپ این فرصت را پیدا می کند تا سرویس مجازی خود یا محصولات خود را ساده در اپ به فروش برساند. کلش آف کلنز، یکی از برنامه های ستاره دار میلیاردی، ۱۰۰ درصد درآمد خود را از طریق پرداخت های درون برنامه ای( سوپر سل، خالق کلش آف کلنز، با استفاده از این مدل ۸۹۰ میلیون در سال ۲۰۱۳ کسب کرد) به دست آورده است. پرداخت های درون برنامه ای منبع اصلی درآمد اپ استور در سال ۲۰۱۷ بوده است.

خریدهای-درون-برنامه

تجارت الکترونیک با اپلیکیشن های موبایل یک کانال بزرگ وکم هزینه است، زیرا این درآمد ها با تراکنش های انجام شده از برنامه هایی است که توسط سیستم پرداختی اپلیکیشن ها اجرا می شود و از این رو از طریق کانال پرداخت های اپ استور که برای پرداخت های درون برنامه ای استفاده می شود، به دست می آید.
 ۵۰۰ فروشنده برتر موبایل ایالات متحده، از جمله eBay، در خریدهای خرده فروشی در سال ۲۰۱۳، ۳۴ میلیارد فروش را به خود اختصاص داد. که این مقدار در سال ۲۰۱۲، ۲۱ میلیارد بود. که به این معنی است که موبایل تقریبا ۱۳ درصد از کل خرده فروشی الکترونیکی ۲۶۰ میلیاردی را در سال ۲۰۱۳ ارائه کرد. آمازون فروش موبایل خود را در سال ۲۰۱۳ دو برابر کرد و به ۸ میلیارد رساند، و eBay نیز ۸٫۸ میلیارد در همان سال کسب کرد.

فروشنده-های-برتر-موبایل
 تبلیغات، سومین روش اصلی است که اپلیکیشن ها از طریق آن درآمدزایی می کنند. درحالیکه اپلیکیشن های کوچک بسیاری به این جریان درآمدزایی تکیه کرده اند، درآمد میلیاردی از این طریق بسیار سخت است. ولی دو راه وجود دارد. یکی از مدل های میلیاردی اپلیکیشن Flipboard، با موفقیت استراتژی تبلیغاتی را از طریق مجله اپلیکیشن برای رسیدن به ارزش میلیاردی اجرا کرد و این مدل را با کانال تجارت الکترونیک نیز تقویت کرده است. اینستاگرام، اپلیکیشن عکاسی اجتماعی (‌ که در سال ۲۰۱۲ توسط فیسبوک خریداری شد)، یک نمونه کامل از یک برنامه بسیار جذاب است که در حال حاضر از تبلیغات استفاده می کند.

 

Leave a Comment